De financiële kant van de Moot 2025

Met een internationaal evenement komen ook kosten kijken. We leggen hieronder uit waar deze kosten vandaan komen en hoe we met jullie bijdrage omgaan.

Laten we beginnen met de bijdrage zelf. Als je deelnemer bent dan is de bijdrage €1280,- en als IST betaal je €1015,-.

Voor dit geld krijg je:

• Voorbereiding op de World Scout Moot. Dit bestaat uit drie voorbereidende activiteiten, inclusief overnachtingslocatie, programma, verzorging en gezelligheid.
  • Een kledingpakket
  • Een afrondende reünie
  • Deelname aan de World Scout Moot van 25 juli tot en met 3 augustus 2025 inclusief programma en verzorging.
  • Een unieke ervaring die gedeeld wordt met circa 5.000 scouts over de hele wereld.
  • Een bijzondere herinnering
  • Al met al een mooi Moot-jaar.

Het grootste deel van je bijdrage gaat naar de Portugese organisatie. Dit bedrag wordt in stappen betaald en dit loopt vanaf eind september tot eind maart. Onze betalingstermijnen zijn daar precies op afgestemd, dus we vragen je om je hieraan te houden.

Hoe de kosten verdeeld zijn kun je hieronder in het overzicht zien. De afdracht naar de Portugese organisatie is de grootste kostenpost, het programma (incl. kledingpakket) daarna. De post onvoorzien is de volgende grote post. Deze post is er om alle tegenvallers op te vangen en is een verplichte post in onze begroting. De laatste vier posten zijn de vaste kosten voor de organisatie, communicatie en afdracht aan het calamiteitenfonds en LSC (Landelijk service centrum van Scouting Nederland). Als er meer deelnemers/IST’ers meegaan dan zullen de vaste posten min of meer gelijk blijven en de posten voor afdracht, programma en onvoorzien zullen schalen met het aantal deelnemers.

Met welke extra kosten moet ik zelf nog rekening houden?

Naast de deelnemersbijdrage moet je zelf nog rekening houden met een aantal extra kosten die je maakt. De reis naar en van Portugal is niet inbegrepen en je reis naar de voorbereidingsactiviteiten ook niet. Ook een eventuele voor- en nareis is niet bij de prijs inbegrepen en plan je zelf of met een aantal andere leden van het Nederlands Contingent. De basismaaltijden zijn inbegrepen in de kampprijs.

Hoe gaat de betaling in zijn werk?

Na aanmelding, selectie en bevestiging (via mail) krijg je de vraag om het inschrijfformulier in te vullen. Na invullen krijg je direct de vraag om de eerste termijn van 40% te betalen. Na betalen van deze 40% ben je definitief ingeschreven.

Betalingstermijnen (zie voorwaarden):

Percentage van het totaal Deelnemers IST