IST

Heb je zin in een gaaf avontuur en ben je geboren vóór 26 juli 1999? Dan kun je mee als IST’er naar de World Scout Moot in Portugal in 2025!

IST staat voor International Service Team. Als IST’er ondersteun je het Nederlandse Contingent in de voorbereidingen naar de Moot. Zo ben je aanwezig tijdens de voorbereidingsweekenden, waar je ook de andere IST’ers zult ontmoeten. Op deze weekenden neem je actief deel, bijvoorbeeld door te ondersteunen bij programma, door het verzorgen van de maaltijden en nog veel meer.

De voorbereidingsactiviteiten staan al vast op de volgende data:

• Zondag 10 november 2024 - Kick-off
  • 7, 8, 9 februari 2025 - Voorbereidingsweekend 1
  • 16, 17, 18 mei 2025 - Voorbereidingsweekend 2

We verwachten dat je bij alle activiteitein aanwezig bent. Noteer deze data dus alvast in je agenda!

Tijdens de Moot in Portugal ondersteun je de Portugese organisatie als algemeen medewerker. Ook daar zullen de klusjes zeer uiteenlopend zijn. Wat deze werkzaamheden precies zullen zijn, hoor je later. Hierin zul je zelf je voorkeuren aan kunnen geven, er is voor iedereen wel wat te doen.

Aanmelden als IST’er voor de World Scout Moot 2025 kan van 1 juli tot en met 31 augustus 2024. Het aantal IST-plekken in ons contingent is echter beperkt. Om iedereen toch een eerlijke kans te geven om mee te gaan is er bij de inschrijfprocedure gekozen voor een aanmeldingenlijst. Dit betekent dat je niet automatisch gegarandeerd bent van een plek in het contingent. Zodra je je hebt aangemeld hebt met een creatieve motivatie, kom je op de lijst met aanmeldingen te staan. Als blijkt dat er meer mensen zich hebben aangemeld dan dat wij plek hebben, zal er gekeken worden naar jouw motivatie en wordt er geloot. Je krijgt zo snel mogelijk na 1 september te horen of je mee mag. Het precieze verloop van de aanmeldprocedure vind je hier Aanmelden. Meer over de kosten voor de Moot vind je hier Financiën.