Deelnemers

Ben jij geboren tussen 26 juli 1999 en 25 juli 2007? Dan kan je mee als deelnemer naar de World Scout Moot 2025 in Portugal, het internationale evenement voor roverscouts. Tijdens de Moot krijg je de kans om meer dan 5.000 andere roverscouts uit de hele wereld te ontmoeten en samen deel te nemen aan een uitdagend programma. Meer informatie over het programma vind je hier.

Als deelnemer geef je je individueel op. Door de Portugese organisatie word je individueel of met één Nederlandse buddy ingedeeld in een internationale patrouille (Patrol) van ongeveer 10 personen. Een groep van 5 Patrols vormt samen een troep (Tribe). Met jouw Tribe neem je deel aan het programma van de Moot.

Aanmelden voor de World Scout Moot 2025 kan van 1 juli tot en met 31 augustus 2024. Het aantal plekken in ons contingent is echter beperkt. Om iedereen toch een eerlijke kans te geven om mee te gaan is er bij de inschrijfprocedure gekozen voor een aanmeldingenlijst. Dit betekent dat je niet automatisch gegarandeerd bent van een plek in het contingent. Zodra je je hebt aangemeld hebt met een creatieve motivatie, kom je op de lijst met aanmeldingen te staan. Als blijkt dat er meer mensen zich hebben aangemeld dan dat wij plek hebben, zal er gekeken worden naar jouw motivatie en wordt er geloot. Je krijgt zo snel mogelijk na 1 september te horen of je mee mag. Het precieze verloop van de inschrijfprocedure vind je op de pagina Aanmelden. Meer over de kosten voor de Moot vind je hier.