Als deelnemer of IST’er van de World Scout Moot ga je de uitdaging aan! Alle deelnemers en IST’er geven zich individueel op en komen daarna in internationale patrols of teams.

Als deelnemer word je op basis van je persoonlijke voorkeuren individueel ingedeeld in een internationale patrol. In deze patrol ga je activiteiten ondernemen en leer je samenwerken met scouts met verschillende achtergronden. Het kan zijn dat je voor interculturele tegenstellingen komt te staan, of dat je voor uitdagingen komt te staan die buiten je comfortzone liggen, maar samen zullen jullie het oplossen en help je elkaar erdoorheen. De Moot sluit dan ook perfect aan bij het roverscoutsprogramma van Scouting Nederland. Tijdens de Moot kun je uitdagingen aangaan die je jezelf gesteld hebt aan het begin van de roverscoutperiode.

Als IST’er ga je aan de slag als vrijwilliger bij een van de onderdelen van het kamp. Ook jij kunt je voorkeuren aangeven voor de Moot begint. Samen met de andere internationale vrijwilligers kom je voor uitdagingen te staan die jullie samen zullen oplossen en interculturele verschillen zullen jullie samen overbruggen.