ONDERSTAANDE TEKST IS EEN VOORBEELDPROGRAMMA VAN DE (AFGELASTE) EDITIE IN IERLAND

De World Scout Moot begint op 18 juli met een openingsceremonie met alle deelnemers in Dublin. Daarna vertrekken de patrols, afhankelijk van hun voorkeuren, naar diverse kampen door heel Ierland. Dit deel van de World Scout Moot wordt de Trails genoemd en er zullen verschillende soorten locaties zijn met verschillende programma’s. Het tweede deel heet Base Camp en vind plaats bij een kasteel vlak buiten Dublin. Daar wordt ook afgesloten met een sluitingsceremonie op 28 juli.

Deze informatie wordt geüpdatet zodra er meer details worden vrijgegeven vanuit Ierland.

Trails

In de maanden voor de Moot wordt aan elke deelnemer een aantal vragen en voorkeuren gevraagd. Aan de hand hiervan word de deelnemer ingedeeld. Hierbij zegt de Ierse organisatie rekening te houden met:

• Voorkeur voor het thema avontuur, cultuur, natuur of samenleving. Dit zal het thema zijn waar de nadruk op ligt, maar elk thema komt in elke Trail terug.
  • Voorkeur voor Engels, Frans of Spaans.
  • Eventuele dieetvoorkeuren.

In elk Trail zul je kennis maken met de Ierse cultuur en landschappen, onder andere door een dag(deel) te besteden aan een community project. Daarnaast is er veel ruimte om met je patrol te bepalen wat jullie willen doen. Bij de meeste trails zullen deelnemers ook met elkaar moeten koken.

Base Camp

Na de Trails volgt Base Camp, een centraal kamp waarbij iedereen samenkomt en er verschillende activiteiten op het programma staan. Op Base Camp zul je het Global Development Village vinden, net als internationale foodhouses voor snacks in de middag of een groot feest in de avond. De locatie van Base Camp is Malahide Castle. Vanuit Base Camp kan elke deelnemer ook naar Dublin om aan de Dublin experience mee te doen. Er zal ook een dag aangewezen zijn als International Cultural Day waarop elk contingent iets van de eigen cultuur laat zien.

IST'ers

Voor IST’ers is de kans groot dat zij een paar dagen eerder verwacht worden en/of langer moeten blijven, neem dit daarom mee in je planning. Zodra wij hier meer over weten zullen wij deze informatie met jullie delen. Het programma van een IST’er is afhankelijk van het onderdeel waaraan zij meewerken.

Voor- of nareis

De deelnemers en IST’ers worden geacht hun eigen reis van en naar Ierland te organiseren. Wij laten de deelnemers en IST’ers ook vrij om eventuele gezamenlijke voor- en/of nareizen te organiseren. In Ierland zijn diverse National Scout Centres, deze zijn vergelijkbaar met de Nederlandse labelterreinen en wellicht interessant.